Canon vs Nikon

Det har varit mycket snack om kameror på vår tidning senaste tiden. Vi har ju alltid kört Canon på AB, men nu har tidningen bestämt sig för att byta märke till Nikon. Alla har fått testa kamerorna och säga vad de tycker och det är inget snack om att det är bra grejer. Dock tycker jag inte att de passar mig, jag upplever Nikon som lite ”för perfekt”, de känns väldigt digitalt allting om ni förstår vad jag menar, dessutom känns dom kantiga och klumpiga. Jag upplever att Canon ger mig en mer äkta och mjuk känsla och högre kvalitet i bilderna. Det känns lite som att jämföra PC och Mac. Mac andas kvalitet.

Hur som helst så är jag glad över att jag fått möjlighet att fortsätta köra Canon trots att tidningen byter märke.

Just nu är det dock Pentax 6×7 som gäller. Jobbar med ett bokprojekt och idag skrev vi på kontrakt på ett av bonnierförlagens kontor. Känns fantastiskt roligt och om allt går som det ska så kommer boken i september 2011.

/m

 

4 kommentarer on “Canon vs Nikon”

  1. Niklas Johansson skriver:

    När du pratar så där varmt om Canon så är det så man överväger byta…

  2. Daniel skriver:

    Bok? Spännande!!!
    Skall bli intressant att se!

    //Daniel

  3. Jessica skriver:

    Du har så rätt! Känslan är minst lika viktigt som alla tråkiga specar om man skall leva med sin kamera en stund. 🙂 Nikon känns lite tråkiga (även om bildkvalién är bra) och Canon känns mer som…en vän. 😀 Nörderier men ack så viktigt. 🙂

  4. Viktor skriver:

    Du har så fel! Känslan är minst lika viktigt som alla tråkiga specar om man skall leva med sin kamera en stund. 🙂 Canon känns lite tråkiga (även om bildkvalién är bra) och Nikon känns mer som…en vän. 😀 Nörderier men ack så viktigt. 🙂

    😉


Kommentera

